Na początku grudniu 2007 zaczęliśmy wymianę projektów ze szkołą De Driemark z Holandii, w których nasi uczniowie prezentowali sami siebie, swoje zainteresowania, wygląd itd.
Następna wymiana nastąpiła około 17 grudnia, kiedy to wymieniliśmy się projektami na temat „Tradycji Świąt Bożego Narodzenia”, „Bożonarodzeniowych kolęd”, „Najciekawszych miejsc w naszych krajach” i „Systemów edukacyjnych”. Projekty naszych uczniów wykonane były w programie PowerPoint. Dwa projekty dotyczyły polskich tradycji bożonarodzeniowych i polskich kolęd. Jeden projekt przedstawiał system edukacyjny w Polsce. Kilkanaście - najciekawszych miejsc w naszym kraju m.in. Krakowa, Mazur, Zakopanego i Tatr. Oczywiście nie mogło zabraknąć naszego miasta - Zgierza i najbliższej metropolii jaką jest Łódź.
Według planu w styczniu zamieściliśmy projekty dotyczące polskiej muzyki i sportu uprawianego w Polsce. Uczniowie pisali o najpopularniejszych zespołach, nie tylko ich pokolenia, m.in. Ich Troje, Czerwonych Gitarach, Budce Suflera, Zakopower. Pisali też o gatunkach muzyki popularnych wśród polskich nastolatków m.in. muzyce klubowej, punku i rocku, a także o muzyce Ska. Nie mogło zabraknąć prezentacji polskich kompozytorów, dawnych i współczesnych: Chopina i Piotra Rubika.
Uczniowie wykonali też projekty o znanych sportowcach: Żurawskim, Małyszu, Smolarku i sportach uprawianych przez polskich nastolatków.
Na marzec 2008 zaplanowane było zakończenie projektu. Ostatnie prezentacje dotyczyły historii Polski, uczniowie napisali o polskich królach i zwrotnych datach w historii Polski. Pani K. Wojcieszek umieściła na platformie etwinning również prace o historii Holandii, jakie jej uczniowie wykonali z okazji Dnia Holandii w naszym gimnazjum.
Kolejnym tematem marcowych prac było „O czym piszą polskie gazety” i tutaj pojawiła się bardzo ciekawa praca o Wielkiej Orkiestrze Świątecznej Pomocy. Ostatnim tematem prezentacji były ulubione przepisy naszych uczniów.
Wszyscy włożyli ogromny wysiłek w swoje prezentacje, były one bardzo ciekawe i wyczerpujące. Koordynator ze strony holenderskiej powiedział wręcz, że są one wykorzystywane przez ich nauczycieli do lekcji o Polsce.